"ФОТОМАГИСТРАЛЬ"
Главная
Южная ЖД
Фотогалерея
Картинная галерея
Марки
Моделизм
Чертежи
Техсправка
Интересное
Об авторе и друзьях
Ссылки
©2002-2011 А.В.Калиниченко
Все права защищены.
Использование мариалов с сайта только с разрешения автора.

Южная ЖД (официальный сайт) Неофіційна Південна

Стальное Кольцо Южной магистрали Станция Лубны ЮЖД

Станция Гребенка ЮЖД


ГлавнаяЮжная ЖД"Швидкісний столичний експрес..."

"Вечірня Полтава", 13 квітня 2002 року.

ШВИДКІСНИЙ СТОЛИЧНИЙ ЕКСПРЕС: УСЕ БЛИЖЧЕ ДО ПОЛТАВИ
У недалекому майбутньому електрички Південної залізниці "літатимуть" з 300-кілометровою швидкістю.
До першого рейсу швидкісного потяга "Київ-Полтава-Харьків" залишилося мешне трьох місяців. Першим пассажиром поїзда буде Президент України

Людмила КОЗЕЛЬСЬКА
"Вечірня Полтава"
Фото автора

  Щоб пуск експреса відбувся вчасно, сотні людей працюють без вихідних, готуючи цей відрізок залізниці. "Терміни виконання робіт досить стислі, а обсяги - чималі. До 1 червня маємо завершити електрифікацію ділянки "Сагайдак - Полтава-Київська", - розповідає заступник начальника служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Південної залізниці Олексій БАТКІН. - На сорокавосьмикілометровій ділянці - 6 станцій і стільки ж зупиночних пунктів. Тому тут працюють не лише полтавські залізничники з БМП-685 і НГЧ-6. їм допомагають бригади будівельно-монтажних поїздів з інших міст України: Основи, Куп'янська, Вінниці".   Реконструкція залізниці між двома найбільшими містами України - частина загальної програми електрифікації залізничних доріг: Розрахована не на один рік, програма, зрештою, дозволить перевести всі залізничні перевезення у країні з тепловозної тяги на електричну. "В Європі вже ніхто не їздить на тепловозах, - говорить Олексій Рудольфович. - Електрифікований рух значно економніший, не завдає шкоди навколишньому середовищу". Але електрифікувати залізницю - це не просто поставити вздовж неї стовпи з новими дротами. Це великий комплекс робіт: від заміни рейок до благоустрою пристанційних територій. "Уявіть, що ви їдете в поїзді європейського класу. Хіба приємно вам було б дивитися у вікно на занехаяні вокзальні будівлі?" - продовжує Олексій Рудольфович.

Реконструкція пасажирської платформи

  Наша розмова відбувається на станції "Решетилівка", що зараз являє майже суцільну руїну. Вціліла тільки будівля вокзалу, яку чепурять ззовні й перебудовують всередині. "Усі роботи фінансує Південна залізниця, - говорить Олексій Баткін. - Територія залізниці закінчується вокзалом. Але ми не можемо залишити невпорядкованим привокзальний майдан, хоча він належить сільській раді. А вокзал, побудований ще за царської влади, ремонтуємо так, щоб не спотворити первісного стилю будівлі. Навіть ліпні прикраси на фасаді залишаємо такими, як були". Розрізані краї платформи нагадують багатошаровий пиріг, їхню основу закладено теж, мабуть, років 100 тому. Кожен ремонт збільшував асфальтові нашарування, а віднині платформи опиратимуться на залізобетон. Уздовж колій вишикувалися новенькі залізобетонні опори для контактної мережі. На перегонах між станціями мережу вже монтують. Там зараз працюють і поїз-ди-рейкоукладальники. Швидкісний рух і тут диктує свої правила. Швидкість поїзда на окремих ділянках становитиме 140 км/год. А ще через 2-3 роки потяги мчатимуть зі швидкістю 300 км/год. Тому щоб у вагонах під час руху потяга не було зайвої "бовтанки", довжину безстикових ділянок дороги довели до 800-1200 метрів.
  Через збільшення швидкості руху зазнала змін система оповіщення на переїздах. Тепер потяг, що наближається, значно раніше дає про себе знати. Це важливо насамперед для переїздів, які не охороняються. Взагалі зараз на залізниці йде заміна всієї "електроніки". Нові пости електричної централізації будуть обладнані апаратурою Харківського заводу "Хартрон", відомого розробками космічних технологій. До речі, завдяки електрифікації отримали замовлення й інші вітчизняні підприємства. Так, опори та інші залізобетонні вироби випускає Основ'янський завод ЗБК, комплектуючі для контактної мережі роблять на Красноградському заводі металоконструкцій, щебінь найкращої якості видобувають у двох кар'єрах під Кременчуком.

Останній погляд на стару станцію.

  Через роз'їзний характер робіт люди тижнями не бувають вдома. Тому в Решетилівці створено своєрідну базу для працівників із 10 пасажирських вагонів, придатних для проживання і відпочинку. Тут є вода, каналізація, електрика, телевізори, вагон-баня. Смачно годують робітників у вагонах-ресторанах. Незабаром має запрацювати літній душ.
  Через проведення робіт на залізниці рух на ділянках "Сагайдак - Полтава-Київська" відкрито лише ввечері, після 17.00 і вночі. Тому з 1 березня змінено розклад руху приміських дизель-потягів. Пасажирські і вантажні поїзди вдень ідуть через Суми. Все це створює певні незручності для пасажирів. Утім незабаром вони мають перетворитися на додаткові вигоди від оновлення станцій і впровадження швидкісного руху.
  До речі, з Крюківського вагонобудівного заводу повідомили, що перший вагон для столичного експреса вже залишив стіни цеху пасажирського вагонобудування. Виготовлено й корпуси решти вагонів. У складі експреса буде 8 вагонів 5 типів: купейні з місцями для сидіння, купейні з багажним відділенням, купейні з купе для бригадира поїзда, міжобласні і міжобласний із баром. А перспективою найближчих років є освоєння випуску двоповерхового вагона, 60-місного "автобуса на рейках" і вагона метрополітену.
  Є новини і в галузі вітчизняного електровозобудування: незабаром Дніпропетровський електровозобудівний завод спільно з компанією "Сіменс" випустить перший зразок суперсучасного швидкісного вантажопасажирського електровоза.

Если у Вас есть фотографии, рисунки или материалы о железных дорогах и Вы хотите поделится ими для размещения на сайте, то присылайте их на e-mail: ukrtrains@narod.ru
Hosted by uCoz