![]() ©2002-2011 А.В.Калиниченко Все права защищены. Использование мариалов с сайта только с разрешения автора. ![]() ![]()
|
"Вечірня Полтава", 13 квітня 2002 року. ШВИДКІСНИЙ СТОЛИЧНИЙ ЕКСПРЕС: УСЕ БЛИЖЧЕ ДО ПОЛТАВИ Щоб пуск експреса відбувся вчасно, сотні людей працюють без вихідних, готуючи цей відрізок залізниці. "Терміни виконання робіт досить стислі, а обсяги - чималі. До 1 червня маємо завершити електрифікацію ділянки "Сагайдак - Полтава-Київська", - розповідає заступник начальника служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Південної залізниці Олексій БАТКІН. - На сорокавосьмикілометровій ділянці - 6 станцій і стільки ж зупиночних пунктів. Тому тут працюють не лише полтавські залізничники з БМП-685 і НГЧ-6. їм допомагають бригади будівельно-монтажних поїздів з інших міст України: Основи, Куп'янська, Вінниці".
Реконструкція залізниці між двома найбільшими містами України - частина загальної програми електрифікації залізничних доріг: Розрахована не на один рік, програма, зрештою, дозволить перевести всі залізничні перевезення у країні з тепловозної тяги на електричну. "В Європі вже ніхто не їздить на тепловозах, - говорить Олексій Рудольфович. - Електрифікований рух значно економніший, не завдає шкоди навколишньому середовищу". Але електрифікувати залізницю - це не просто поставити вздовж неї стовпи з новими дротами. Це великий комплекс робіт: від заміни рейок до благоустрою пристанційних територій. "Уявіть, що ви їдете в поїзді європейського класу. Хіба приємно вам було б дивитися у вікно на занехаяні вокзальні будівлі?" - продовжує Олексій Рудольфович.
Наша розмова відбувається на станції "Решетилівка", що зараз являє майже суцільну руїну. Вціліла тільки будівля вокзалу, яку чепурять ззовні й перебудовують всередині. "Усі роботи фінансує Південна залізниця, - говорить Олексій Баткін. - Територія залізниці закінчується вокзалом. Але ми не можемо залишити невпорядкованим привокзальний майдан, хоча він належить сільській раді. А вокзал, побудований ще за царської влади, ремонтуємо так, щоб не спотворити первісного стилю будівлі. Навіть ліпні прикраси на фасаді залишаємо такими, як були". Розрізані краї платформи нагадують багатошаровий пиріг, їхню основу закладено теж, мабуть, років 100 тому. Кожен ремонт збільшував асфальтові нашарування, а віднині платформи опиратимуться на залізобетон. Уздовж колій вишикувалися новенькі залізобетонні опори для контактної мережі. На перегонах між станціями мережу вже монтують. Там зараз працюють і поїз-ди-рейкоукладальники. Швидкісний рух і тут диктує свої правила. Швидкість поїзда на окремих ділянках становитиме 140 км/год.
А ще через 2-3 роки потяги мчатимуть зі швидкістю 300 км/год. Тому щоб у вагонах під час руху потяга не було зайвої "бовтанки", довжину безстикових ділянок дороги довели до 800-1200 метрів. Через роз'їзний характер робіт люди тижнями не бувають вдома. Тому в Решетилівці створено своєрідну базу для працівників із 10 пасажирських вагонів, придатних для проживання і відпочинку. Тут є вода, каналізація, електрика, телевізори, вагон-баня. Смачно годують робітників у вагонах-ресторанах. Незабаром має запрацювати літній душ. Если у Вас есть фотографии, рисунки или материалы о железных дорогах и Вы хотите поделится ими для размещения на сайте, то присылайте их на e-mail: ukrtrains@narod.ru
|