"ФОТОМАГИСТРАЛЬ"
|
"Вечірня Полтава", 20 червня 2002 року.
ШВИДКІСНИЙ СТОЛИЧНИЙ ЕКСПРЕС: ПЕРША ЗУСТРІЧ ІЗ ПОЛТАВОЮ
Ганна КОЗЕЛЬСЬКА Анатолій УЛИЦЬКИЙ (фото) "Вечірня Полтава"
День 13 червня буденно й майже непомітно для міста увійшов у історію як такий, коли у Полтаві вперше зупинився перший український швидкісний потяг. Нову залізничну еру відкрило оголошення диспетчера Київського вокзалу: "До уваги пасажирів! На першу колію прибуває пасажирський поїзд №146 "Харків-Київ".
Поки поїзд наближався до вокзалу, начальник Полтавської дирекції із залізничних перевезень Південної залізниці Ольга Дяченко розповіла, що зараз відбувається обкатка нового состава: "Усі вагони вже проходили випробування, але, щоб забезпечити повну безпеку майбутніх пасажирів, ми ще раз перевіряємо, як поведе себе поїзд у дорозі. Колії перероблені під швидкісний рух - збільшено радіус кривих, покладені нові стрілочні переводи. Тепер треба визначити гальмівний шлях нового потяга, подивитися, як він набирає швидкість. Усе це - нюанси, які можна побачити тільки в процесі роботи".
За кілька хвилин невеликий гурт залізничників зустрів новенький, сяючий блакитною фарбою, потяг. Лише напередодні вісім вагонів, що його складають, виїхали за ворота Крюківського вагонобудівного заводу. Серед перших пасажирів - інженери, працівники лабораторій, керівництво залізниці. Начальник Південної залізниці Віктор Остапчук поділився враженнями від перших годин поїздки у новому вагоні: "Кременчужани виправдали сподівання залізничників, зробивши прекрасні вагони. Хоча є деякі недоліки, але вони незначні. Усе це можна виправити. Під час поїздки практично не відчувається, яка погода за вікном, не чути шуму. Тобто, вагони відрізняються від звичайних, їхати в них приємніше".
Ми оглянули вагони. Начальник поїзда Анатолій Жегет під час невеликої екскурсії продемонстрував усі "дива цивілізації", зібрані у вагонах І класу. Купе зі скляними дверима на 3 або 6 осіб обладнані телевізорами, кондиціонерами, системою блокування дверей. Із пультів управління, які є в кожному купе, можна регулювати інтенсивність освітлення, гучність радіо, викликати провідника, підзарядити акумулятори мобільного телефону. З купе провідника можна змінювати параметри мікроклімату у вагоні, за допомогою відеокамери стежити за тим, що відбувається у коридорі. Тут є холодильник, мікрохвильова піч, відеомагнітофон. Кожен вагон обладнано електричним "Титаном" для підігріву води й вакуумним туалетом. Вагон II класу відрізняється відсутністю купе: м'які крісла тут встановлені у загальному салоні. В одному з вагонів І класу є багажне відділення, в одному з вагонів II класу - бар. Залежно від класу й модифікації у кожному вагоні може розміститися від 38 до 68 пасажирів.
Перший состав до Полтави привіз тепловоз російського виробництва. Але під час наступних поїздок у Полтаві цей локомотив замінюватимуть на чеський електровоз ЧС-8. Для цього передбачено технічну зупинку тривалістю 20 хвилин. Щоправда, поки що у Полтаві не продаватимуть квитків на експрес. Зупинятиметься цей потяг також у Миргороді.
Включити потяг №146 "Харків - Київ" до постійного графіку планують після 20 червня. Увесь шлях він проходитиме за 5,5 години із середньою швидкістю 140 км/год. Раніше в Україні жоден потяг із такою швидкістю не їздив.
Представники залізниці запевнили, що столичний експрес у межах станції "Полтава-Київська" рухатиметься зі швидкістю до 15 км/год. Тому додаткової загрози для Решетилівського шляхопроводу немає. Утім залізниця вже готова розпочати ремонт своєї частини шляхопроводу. РБУ-8 перераховано 500 тисяч гривень для підготовки прольотів, ремонту опор. Роботи проводитимуться без зупинки руху на залізниці, під час так званих "вікон".
Отже, полтавцям залишається сподіватися, що перша зустріч міста й експреса переросте у міцну й тривалу дружбу. І кожен мешканець Полтави зможе скористатися тими ж набутками технічного прогресу, що й столичні жителі.
Если у Вас есть фотографии, рисунки или материалы о железных дорогах и Вы хотите поделится ими для размещения на сайте, то присылайте их на e-mail: ukrtrains@narod.ru
|